הרשת החברתית פייסבוק הפכה בעשור החולף לפלטפורמה מרכזית וחלק בלתי נפרד מהחיים של מיליוני משתמשים בכל רחבי העולם, כולל כאן בישראל. למעשה, אם עד לפני מספר שנים היכולת ליצור קהילה במסגרת אינטרנטית הייתה מוגבלת למדי, כיום ניתן להבחין במגמה שבמסגרתה יותר ויותר ישראלים מצטרפים לקבוצות ייעודיות שהופכות לקהילות בעלות כוח משמעותי, הן מבחינת היכולת לנצל את הידע הרב שבקבוצה לטובת קבלת החלטות חכמות או אפילו ניצול הכוח של הקהילה לטובת קבלת הטבות. אם גם אתם רוצים לפתוח קבוצה בפייסבוק ולהפוך אותה לקהילה, ערכנו בעבורכם את המדריך המלא שיסייע לכם להגשים חלום ולהפוך למנהלי קהילה. מוכנים? בואו נצא לדרך!
פתיחת הקבוצה ברשת החברתית
על מנת לפתוח קבוצה בפייסבוק השלב הראשון הוא ללחוץ בפינה השמאלית העליונה על האפשרות של צור קבוצה. שימו לב כי אפשר לפתוח קבוצה ציבורית או פרטית, כאשר בשלב הראשון רצוי לבחור באופציה של קבוצה ציבורית הגלויה לכל המשתתפים, מתוך מטרה להתחיל בשלב הראשוני בחשיפה
שליחת הזמנות להצטרפות לקבוצה
בשביל להתחיל את הבסיס הראשוני של הקבוצה, מומלץ לשלוח בקשות להצטרפות לחברים ובני משפחה שיכולים למצוא עניין בנושא של הקבוצה. אם למשל מדובר בקבוצה שמתמחה בתחום של משרות, שלחו בקשה להצטרפות לחברים שאתם יודעים שכבר עובדים בתחום, כך שהם יפיצו את הבשורה גם לחברים אחרים שלהם ובכך הקבוצה שלכם תגדל ותתרחב.
קביעת תקנון
קביעת התקנון של הקבוצה הוא חיוני, הן מתוך מטרה לשמור על הכללים של פייסבוק והן מתוך מטרה ליצור בעבור המשתתפים בקבוצה יכולת להביע את דעתם, מבלי לחשוש כי המידע יזלוג החוצה. מאחר ומדובר בפעם הראשונה שלכם בתחום של ניהול קהילה, רצוי להתייעץ לגבי התקנון עם מנהל קהילה אחרים שיכולים לסייע לכם ובהתאם לכך להוביל ליצירה של תקנון שיופיע אצל כלל המשתתפים בקבוצה, בהתאם לאופי הקבוצה.
תוכן הקבוצה
לאחר שהקבוצה התחילה לצבור תאוצה מבחינת מספר המשתתפים, עכשיו זה הזמן להתחיל להעלות פוסטים שיובילו ליצירה של דיון שממנו ניתן יהיה להוביל גם ליצירה של שייח פורה בין המשתתפים. התוכן הוא המלך בכל הקשור לניהול קבוצות וקהילות, ועל כן כמנהלים חשוב מאוד שתהיו עם אצבע על הדופק מבחינת התכנים, כך שהם לא יעברו על החוקים של פייסבוק.
יצירת שיתופי פעולה
על מנת להפוך את הקבוצה לקהילה, יצירת שיתופי פעולה עם חברות שרלוונטיות לאופי הקבוצה יוביל למתן של ערך מוסף גם מבחינת היכולת לנצל את הכוח הרב של הקהילה לטובת קבלת הטבות. שימו לב כי שיתופי הפעולה צריכים להתבצע בשקיפות מלאה גם אל מול המשתתפים, וזאת מתוך מטרה להימנע ממצב שבו הם חשים כי הם כלי לפרסום ושיווק, אלא כבעלי השפעה משמעותית בקהילה.